Sunday, June 15, 2014

Luahan hati seorang anak..


    Bila kita sakit mak kita yg paling risau dan sibuk..yelah mak mana tak syg ank kan..wlaupun kdg2 kita rasa mak berat sebelah tp kita tahu dia berusaha nak bg ksih syg dia sama rata kepada ank nya..Walau mak marah dia tetap buat seperti biasa x terbawa2 emosi tp kdg2 gara-gara seorang semua juga kena, tapi x kisah kan sebab apa yg dia cakap tu betul..

    Tapi sekarang mak pula yg sakit...serasa nya aku pun xde semangat nak kerja..yelah badan kat office tapi pikiran kat hospital...kalau dulu mak cakap mak xnak ank dia sakit biar dia je yg sakit , tapi sekarang aku rasa benda yg sama bila tgk mak sakit rasa biar lah aku yg ganti tempat mak..Aku paling sedih masa nurse ambik darah sebab urat x nampak dan darah x keluar jenuh tangan mak kena cucuk ngan jarum :( mak hanya diam sambil tahan sakit..tapi aku kat sebelah mak menangis tgk mak kesakitan sebab aku dah pernah rasa..huhuhu 

    Tapi yang buat sakit hati doktor tu la..aku genggam tangan mak aku masa dia cucuk tu tp dia suruh aku kuar lak..doktor tu cakap nanti da siap bru dia panggil..errr siap jeling2 x pro tul cara kerja..pastu ptg turn akak aku pulak gaduh nhan nurse kat wad sebab akak aku bawa mak aku pigi tandas di sebabkan mak sesak nafas nurse tu cakap"makcik xn blh jln nanti sesak nafas" tapi cara dia tegur tu kasar..akak aku pun cakap"sabar nurse sabar kalau tegur x payah kasar2" ahaha...padan muka...x belajar agak nya sedang slogan kata sering dlaungkan 'Budi Bahasa BUdaya kita"..

      Adakah disebabkan sudah berkerjaya manusia menjadi lupa??berasa diri lebih hebat ,lebih berpengalaman...ahhh please la akhir nya di tanah jua kita kembali...Aku pun heran..mmg la aku akui aku x punya ijazah kedoktoran bayangkan 2 hari 1 malam mak aku bertahan kat wad 9 bag air di isi sampai mak aku sesak nafas sebab terlalu banyak air badan pun da bengkak..sedih tul aku tengok tapi yg buat aku sedih cara nurse and doktor tu x profesional..tegur pesakit kasar lepas tu siap jeling aku gara2 aku suruh dorg stop water drip mak aku...

   Tapi syukur mak aku da kuar dari wad sekurangnya hati aku tenang itu pun lepas beberapa kali wat x-ray huurmmm bru nampak paru2 mak aku ada air..but aku respek doktor shift malam before mak aku kuar rasa nya dier dr semenanjung Doktor Priya maybe India tapi cara dia explain secara ikhlas , bahasa pun x kasar apa yang dia cakap aku boleh terima..5 STAR for her..

   Mak cepat lah sembuh...sayang mak sangat2 walaupun kadang x terluah dari mulut..kadang cara dia x betul tapi mak ngan ayah segala2nya...

No comments:

Post a Comment